Fick den sorgliga nyheten först ikväll av vår gemensamma vän Lotta… Saknar dig verkligen! Det enda som kan glädja mig är att jag en gång, på 80-talet fick lära känna dig…vi har setts i så många sammanhang och det går alltid så skoj när DU var med! Du var en levande röd blomma! Så duktig musikant! Så kreativ! Så full av glädje och energi.
Vi saknar dig. Din positiva energi. Alltid i centrum utan att sätta dig själv i centrum. Du var en ”Grand Ol’ Lady i det irländska musiklivet i Sverige. Du öppnade dörrar och sammanförde folk, i Sverige och på Irland. Så många roliga människor vi har träffat genom dig. Du var vår ambassadör på den gröna ön. Som du ofta sa: ”— SÅ mycket kul vi har haft” Det blir tomt.
Stort Tack för alla ljusa stunder
Tack EB för alla roliga old-time jam vi har haft tillsammans.
Fina bästa EB. Saknar dig så. En sådan ynnest att få ha dig som vän och kollega. Alltid så inspirerande, inkluderande och alla roliga stunder vi har haft när vi jobbade tillsammans på Dalen och på våra AW´n utanför jobbet. Du kommer alltid att finnas med i mitt hjärta.
Kära EB.....Du fattas oss.......Men så många underbara minnen från alla äventyr och upptåg. All musik du tog med mig på, alla osannolika möten vi hamnade i på våra utflykter. Så mycket glädje.
Fina minnen .....
Kram.......
Det finns så många minnen av dig från vår lilla teatergrupp. Din stora musikalitet.. och din käre Edoardo.
När vi gjorde vår dekor, och du sydde dig i fingret och du bad Brita om en konjak.. Och ditt röda läppstiift, som fick dig att bli piggare.. Kära Tant Tyra. Har du äntligen kommit rätt?
Tack EB för tiden vi fick tillsammans du kommer för alltid finnas i våra hjärtan.
Kära EB, tack för alla fina minnen och roliga stunder. Vi saknar dig.
EB skapade gemenskap genom att alltid ta tag i folk och prata med dem och dra in dem i det sammanhang som ofta var ett gemensamt musikintresse. EB var oerhört betydelsefull för den irländska musiken i Sverige och jag kommer aldrig att glömma de roliga stunder vi haft tillsammans.
Tack EB för många fina minnen.
När du och din familj var våra närmsta grannar i Simpnäs.
Vila i frid ❤️ vännerna Jojo & Anders Tomas & Tim
Kära fantastiska EB tack, oh så många glada minnen av dig som jag och familjen har. Bastuparken, Simpnäs, Färjan. Tack för överraskningen med musik och Eduardo på vår fest.❤️❤️❤️ KRAMAR från Susanna, Arne, Ella och Ludde.
En av de goda personerna.
Tack för alla fina musikjam på Lilla Wein. Du spred glädje med din härliga personlighet och glada rosetter.
Dedicerad Musikant med hjärta ♥️
https://youtu.be/Z1EEX4W6GHU?is=PvQkOyIoYP1EL9Ik
Kära, inspirerande, glädjespridande EB! Så mycket skratt och så många gemensamma minnen efter 14 års teaterskapande och turnerande.
All kärlek!!!
Tack för all inspiration och glädje du har spridit. Din närvaro lyste upp alla rum.
Tack för fina minnen, kära EB.
Tack för din inkluderande atmosfär du skapade, fina minnen från irländska sessions❤️
Tack, EB, för din tid på jorden. Vi möttes tidigt 1980-tal på kursen Textil folkkonst på Levande Verkstad. Du var en person som alltid var dig själv. Du spred glädje, värme och inspiration. Du var musik, du var färg. Nu får du sprida detta i nästa dimension.
Tack för alla roliga minnen från när vi spelade oldtime tillsammans i Hot Corn 🎶💕
EB. En sån förlust för oss som är kvar på denna jordeskärva i universum! Jag har mött dig sporadiskt genom åren via syster Eva och alltid känt din genuina värme och livsglädje. Mina tankar går till din familj och dina nära och kära som var SÅ många ❤️
Jeff and I were honored and blessed to have known EB. Thank you Bert for bringing her into our lives and providing us with wonderful memories. Now, she's with Jeff and playing all kinds of music and showing him how to be a marionettist. My heart holds you all.
O du glada och färgstarka EB! Må du spela vidare på de grönaste ängar, med färg i håret och solsken i blick!
Älskade EB ❤️
Tack för allt du gett och varit. Kommer alltid minnas dig med värme och som den sprudlande och färgstarka människa du var. Du kommer alltid att vara älskad och saknad ❤️
Kära EB
Tack för alla roliga minnen och alla skratt. Det känns fel att du lämnat oss alldeles för tidigt men jag hoppas att vi ses på en annan dimension. Vila i frid.
Tack för all musik, glädje och fina minnen ♥️
Tack EB för vänskap, glädje, musik och värmande omsorg. Sov i ro.
Vi kommer alltid minnas dig och är så glada att ha fått träffa dig genom åren.
Tack för alla trevliga stunder med musik vi fått uppleva tillsammans med dig.
Vi saknar dig
EB ! Ditt minne lever i glädjen, i musiken .
Vi saknar dig så!
Tack för att du fanns i våra liv
och gav oss så många fina minnen!
Tack för alla ljusa minnen
Vila i frid.
Du finns i våra hjärtan
En sista hälsning
Tack för allt
Tack Eb för alla ljusa minnen och glada stunder!
Vi saknar dig
Tack för all underbar musik.
EB, du kloka och sprudlande människa, tack för att vi fick lära känna dig.
Vi minns Dig med glädje.
Tack för textila och musikaliska minnen❤️
Vila i frid
Tack för alla ljusa minnen
Livets slut kan ingen hindra men vackra minnen kan sorgen lindra. Vila i frid.
Vi kommer alltid att minnas dig. Tack för all glädje och allt roligt vi har haft tillsammans på jobbet. Vi kommer att sakna dig på våran AW då du alltid var med.
Tack för alla roliga musikstunder vi haft sedan lång tid tillbaka
Tack för fina minnen.
Tack för musiken och för allt du betytt för oss.
Du är en färgklick i våra minnen
Sådan glädjespridare, sådan musikant, sådan god vän, saknar dig så.
Tack för alla ljusa minnen
Hej då EB, tack för allt det fina du gav
EB, så många fina minnen vi fått av dig och våra familjer tillsammans.
Du är alltid i våra hjärtan
Vila i frid
Tack för alla ljusa minnen